Afis JazzÎn perioada 22-25 aprilie, 2013 pentru a 5-a oară consecutiv se va desfăşura Festivalul Internaţional Studenţesc de Jazz în Clubul Jazz&Blues din Tîrgu-Mureş. Evenimentul este organizat de către Casa de Cultura a Studentilor Targu Mures și Clubul Jazz&Blues din Tîrgu-Mureș. Festivalul Internaţional Studenţesc de Jazz se desfăşoară în continuare cu scopul de a îmbunătăţi relaţiile studenţilor şi profesorilor diferitelor academii de muzică, respectiv de a oferi studenţilor muzicieni şansa de afirmare, iar în cele din urmă activizarea vieţii studenţilor şi iubitorilor de jazz din Tîrgu-Mureş. Ca şi în anii precedenţi, programul festivalului se compune din două secţiuni: programul concurs al studenţilor-muzicieni şi concerte susţinute de trupe jazz profesionişti. Succesul festivalelor anteriori s-a datorat în primul rând talentaţilor solişti studenţi care au participat la concurs.  Pe de altă parte, nivelul artistic al festivalului s-a datorat şi muzicienilor jazz de renume, de exemplu: Chris Dahlgren, Lujza Zan, Alex Man, Snaco Dixi Band, Bourbon Jazz Unit, Murányi Joe, Sárik Péter, Fábián Juli, Dj Zoohacker, Szőke Nikoletta Quartett, Jazz Challenge, Tonight Jazz Ensemble, şi mulţi alţii. Performanţa soliştilor studenţi a fost evaluată de fiecare dată de un juriu format din profesionişti, din care au făcut parte Mircea Tiberian, Sebastian Gheorghiu, Lujza Zan, Bibó Lajos, Dr. Makkai Gyöngyvér, Sárik Péter etc. Nu în ultimul rând publicul, care de fiecare dată a venit în număr mare la festival, joacă un rol important pentru ca evenimentul să fie un adevărat succes.

Informaţii generale

La programul concurs al Festivalului Internaţional Studenţesc de Jazz pot participa vocalişti, muzicieni sau formaţii de muzicieni şi cântăreţi sub 30 de ani care sunt studenţi la o universitate de muzică acreditată de Ministerul Educaţiei şi Cercetării. În funcţie de numărul candidaţilor concursul va avea loc în sala mare şi mică al Clubului Jazz&Blues (str. Sinaia nr. 3). Candidaţii vor evolua pe scenă în faţa unui juriu de 5 membri şi a publicului. Candidaţii trebuie să pregătească un program de maxim 20 de minute. (În cazul în care se depăşeşte această durată, organizatorii vor întrerupe evoluţia pe scenă.)

Programul trebuie să conţină următoarele:

•           Program la liberă alegere – repertoriul acestuia este alcătuit de candidaţi.

            •           Pe lângă aceasta, în mod obligatoriu (!) trebuie învăţate cele 5 piese de mai jos, dintre care concurenţii vor trebui să interpreteze piesa extrasă de juriu.

Piese obligatorii:

            •           Billie’s bounce

            •           Oleo

            •           All the things you are

            •           Someday my prince will come

            •           Recordame

Program

22 Aprilie – ziua 0 – Primirea candidaţilor;  după masă: conferinţă de presă; seara: concerte, jam session

23 Aprilie – ziua 1 – dimineaţa: workshop; după masă: program concurs – semifinala; seara: concert, jam session

24 Aprilie  – ziua 2 – dimineaţa: workshop; după masă: program concurs – semifinala; seara concert, jam session

25 Aprilie – ziua 3 – dimineaţa: workshop; după masă: program concurs – finala (pentru trupele instrumentale + vocale) ; votul publicului; seara: anunţarea rezultatelor, gala de premiere, concert, jam session

Condiţii de participare

Soliştii/trupele candidaţi la concurs au dreptul la personal auxiliar de maxim două persoane (şofer, profesor, organizator, manager etc.).

Documente pentru înscriere:

•           Formular de înscriere. Vă rugăm să indicaţi numele tuturor membrilor echipei (concurenţi şi însoţitori), respectiv data exactă a sosirii şi plecării!

            •           Copie după cartea de identitate

            •           Rider Technique

            •           Scurtă biografie a solistului/trupei

            •           Două piese interpretate de solist/trupă în format mp3.

Juriul va selecta soliştii pe baza pieselor trimise. După 15 martie organizatorii vor anunţa fiecare concurent despre rezultatul preselecţiei.

Premii

Valoarea totală a premiilor este de 2200 euro.

•           Premiul pentru CEL MAI BUN INSTRUMENTALIST în valoare de 1000 euro.

•           Premiul pentru CEL MAI BUN SOLIST VOCAL în valoare de 700 euro.

•           Premiul pentru CEA MAI BUNĂ TRUPĂ în valoare de 500 euro.

Premii speciale

•           Juriul va acorda un premiu special TRUPEI PENTRU CEA MAI ORIGINALĂ INTERPRETARE. În cazul în care nu va exista o astfel de trupă, premiul nu se acordă.

•           Participare gratuită la WORKSHOPUL DE VARĂ al Academiei Icon Arts din Sibiu.

•           Participare gratuită la TABĂRA DE VARĂ JAZZ organizată în apropriere de Tîrgu-Mureş.

Etapa finală se va organiza numai în cazul în care juriul nu poate decide asupra punctajului final al trupelor. Această etapă se referă exclusiv la trupe! Pe lângă juriu şi publicul va avea şansa de a-şi exprima votul. Documentele de participare sunt aşteptate la următoarea adresă e-mail: jazzfesztszervezok@gmail.com

Alte informaţii:

•           Organizatorii vor suporta cheltuielile de cazare şi masă, costul transportului însă le revine participanţilor.

•           Interpreţii vor beneficia de sistem profesional şi instrumente de sunet (drum kit, pian acustic şi digital, respectiv amplificator bass).

•           Înaintea programului concurs participanţii au posibilitatea de a efectua probe.

Programul complet şi evenimentele festivalului se pot urmări pe următoarele pagini:

•           http://www.jbclub.ro/cgi-bin/index.cgi?lang=hu

•           website-ul festivalului: www.studjazzfest.ro

•           http://www.facebook.com/pages/International-Student-Jazz-Festival/302979409799197?fref=ts

•           http://www.facebook.com/jazz.klub.3